خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

۲۰ نکته ...

 

1-      هر شب زود به بستر برو و به موقع هم از خواب برخیز . اما چند دقیقه در بستر بنشین تا سیستم عصبی و ماهیچه‌ها آماده کارکرد طبیعی خود شوند ؛ آنگاه کارهای روزانه را بدون اضطراب و شتاب آغاز کن .

2-      همه کارها چنان که ما می‌خواهیم و یا ما پیش بینی می‌کنیم ، پیش نمی‌روند . پس همیشه هر کجا که می‌خواهی بروی ، زودتر از موقع حرکت کن و برای خودت وقت اضافی در نظر بگیر .

3-           بی‌جهت غصه نخور ، شاد باش و هر از گاه کمی بخند .

4-      توجه داشته باش که بعضی وقت‌ها کم هم زیاد است . مثلاٌ اگر برای انجام دادن کاری یک ساعت وقت ، کافی باشد ، اگر دو ساعت در نظر بگیری خیلی زیاد است ! برخی از چیزهای تلف شده برگشت ناپذیر است .

5-      همیشه به اندازه پولی که د جیب داری خرج کن . نسیه کردن و حتی استفاده از کارتهای اعتباری برای خریدهای روزانه ، کار بسیار نادرستی است که نگرانی‌های بسیاری به دنبال دارد .

6-           تلاش کن همیه خونسرد باشی . اضطراب فقط تمرکز انسان را می‌کاهد .

7-      همیشه احتیاط کن . اگر خودرویت یک کلید اضافی دارد آن را همیشه در کیف دستی خود به همراه داشته باش ، همچنین یک کلید اضافی از منزل را در گوشه‌ای پنهان کن که از آن با خیر باشی . مقدار پول خرد و چند تمبر هم همیشه به همراه داشته باش .

8-           افکار ، اندیشه‌ها و الهاماتی که برخی اوقات برایت پیش می‌آید در جایی یادداشت کن .

9-           سعی کن تا می‌توانی ساکت باشی و حرف نزنی ، سکوت خیلی از مشکلاتن را حل می‌کند .

10-      کارهایت را جدی بگیر اما خودت را نه .

11-   تلاش کن بینش بخشاینده‌ای را در خودت توسعه دهی . شاید همان اشتباهی که مردم مرتکب می‌شوند ، بهترین کاری بوده که می‌توانسته‌اند انجام دهند .

12-      کارها را به افراد شایسته واگذار کن و خودت هم اگر شایستگی انجام کاری را نداری از پذیرش آن خودداری کن .

13-   کارهایی که با جدول کاری تو متناسب نیستند یا به آرامش و سلامت فکر تو آسیب می‌رساند ، با صراحت و جسارت رد کن . به اندازه‌ای که می‌توانی کار انجام بده .

14-      اگر فرزند خردسالی داری هر روز برایش کاری انجام بده که خوشحال شود . این کار را پس از خوشحال کردن همسرت انجام بده .

15-      سعی کن در هر شبانه روز وقتی پیدا کنی که با خودت تنها باشی .

16-      اگر می‌توانی با نامهربانان هم مهربان باش . آنها احتمالاٌ بیشتر از دیگران به مهربانی احتیاج آنان را به بی‌مهری کشانده است .

17-      همیشه به خودت گوشزد کن که تو مدیر کل جهان نیستی .

18-      زیر دوش آب برای خودت آواز بخوان .

19-      سعی کن همیسه بر اعصابت مسلط باشی .

20-      بدان ، تمام اخباری ( مواردی که دیگران به تو می‌گویند ) را که می‌شنوی درست نیست .