خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

اخبار بیات ...

یک سوم پرستاران انگلیسی مورد حمله بیماران قرار می‌گیرند

آمارهای رسمی نشان می‌دهد حمله بیماران خشن به پرستاران و سایر کارکنان بیمارستانهای انگلستان نسبت به پنج سال پیش دو برابر شده است.
به گزارش «بی بی سی»، نظرسنجی از 202 پرستار انگلیسی نشان داده است که یک سوم آنان در بیمارستانها مورد حمله فیزیکی و لفظی بیماران خشن قرار می‌گیرند.
بر اساس آمارهای رسمی، حمله بیماران خشن به پرستاران و دیگر کارمندان بیمارستانها از پنج سال پیش تا کنون دو برابر شده و جبران خسارت ناشی از این حملات ، 69 میلیون پوند برای دولت هزینه در پی داشته که رقم بالایی است.
به گفته رییس دانشکده پزشکی لندن، محیط کار پرستاران که از حساسیت بالایی برخوردار است باید محیطی امن باشد، در صورتی که قرار گرفتن این افراد در چنین وضعیت نابسامانی باعث افسردگی شدید آنان و وارد آمدن برخی صدمات جسمی و روحی و حتی تاثیرات منفی بر سایر بیماران نیز شده است.
وی تاکید کرد: باید هرچه زودتر ترتیبی اتخاذ شود و از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری به عمل آید.

دختر 13 ساله انگلیسی 4 همکلاسی خود را با قرص ‌آرامبخش مسموم کرد


دختر 13 ساله انگلیسی که سال گذشته با دادن داروهای آرامبخش به همکلاسی خود باعث مرگ وی شده بود، از سوی دادگاه به دو سال حبس محکوم شد.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری « بی بی سی»، یک دختر 13 ساله انگلیسی که سال گذشته در یک مهمانی به دوستان خود مقداری« مرفین » و قرص آرامبخش «دیازپام» داده و باعث مرگ یکی از آنان شده بود، به جرم فراهم کردن داروهای کشنده به دوسال حبس محکوم شد.
بر اساس این گزارش، متهم که زمان ارتکاب به جرم 12 سال داشت برای جلب توجه دوستانش، داروهای آرامبخش مادرش را از قفسه آشپزخانه ربود و در اختیار چهار نفر از آنان قرار داد .
این درحالیست که سه نفر از آنان به علت مصرف این مواد، مسموم شده و به بیمارستان انتقال یافتند، ولی یک تن دیگر که مقدار بیشتری از داروها را استفاده کرده بود دقایقی بعد جان سپرد.
به گفته پلیس، قرص دیازپام و مرفین در صورت عدم تجویز پزشک و مصرف زیاد می تواند کشنده باشد و این امر باعث مرگ این دختر جوان شده است.
این گزارش حاکیست، دادگاه متهم را به علت نابالغ بودن فقط به دوسال حبس محکوم کرد، درصورتیکه او بالغ بود به حبس ابد محکوم می‌شد.

خطر زیرآب رفتن خوابگاه دانشگاه مازندران

معاون دانشجویی: 
معاون دانشجویی دانشگاه مازندران اعلام کرد: پیشروی آب دریای خزر در روزهای اخیر خساراتی را به خوابگاه دانشجویی دانشگاه وارد کرده است ایشان فرمودند : برخی اتاقهای خوابگاه تخلیه شد !!! 
دکتر محنت‌فر با اعلام این خبر به خبرنگار ایسنا، افزود: شب گذشته طوفان موجب پیشروی آب دریا به یکی از خوابگاه‌های دانشگاه شد به نحوی که آب به درون برخی اتاقهای خوابگاه راه یافت و مجبور به تخلیه آن اتاقها و جابجایی دانشجویان شدیم.
وی با بیان اینکه خساراتی در پی این حادثه به خوابگاه وارد آمده است، گفت:‌ جلوگیری از بروز این حوادث اعتبارات ملی را می‌طلبد.

نظرات 1 + ارسال نظر
المیرا و تنها سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:14 ب.ظ http://www.asemoun-hasty.blogsky.com

سلام مهربون خوبی ناز و قشنگ می نویسی بیا پیشم خیلی خوشحالم می کنی
آرزو مند آرزو هات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد