خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

خرمالو همیشه گس نیست...

نشریه دانشجویی خرمالو ...

هنر چندم ...

سینما

( پژمان بازغی )


تاریخ تولد: 1353

مدرک تحصیلی: دانشجوی رشته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر

با فیلم به نمایش در نیامده «اعتراف» وارد سینما شد و با مجموعه تلویزیونی «آژانس دوستی» به تلویزیون آمد. در سینما و تلویزیون چندان پرکار نبود تا اینکه در سال 1381 بازی در فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش را پذیرفت و در آن بهترین نقش‌آفرینی کارنامه هنری‌اش را ارائه کرد. او برای بازی بسیار زیبایش در نقش مشکل و سخت زینال آن هم در دو مقطع جوانی و میانسالی (پس از بازگشت از اسارت)کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد ازبیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.


فیلم‌های سینمایی:
                 
اعتراف                   (1373)                      

جوانی                   (مجید قاری‌زاده، 1377)      
بلوغ                      (مسعود جعفری جوزانی ، 1378)

دوئل                     (احمدرضا درویش، 1381)        

دختری در قفس    (قدرت‌الله صلح میرزایی، 1381)      
سربازهای جمعه      (مسعود کیمیایی، 1382)

 

سریالهای تلویزیونی :
آژانس دوستی              ( احمد رمضانزاده ۷۸- ۱۳۷۵ )
این یک دادگاه نیست      ( اصغر توسلی ۱۳۷۸ )
گروه ویژه                    ( ۱۳۸۰ )
دریایی‌ها                    ( سیروس مقدم  ۱۳۸۰ )
گذر عاشقی                ( ۱۳۸۳ )


گلزار در یک قدمی ایران !
 

به نقل از فیلم و سینما:محمدرضا گلزار که چند ماهی است از ایران رفته و شایعات و خبرهای ضد و نقیض در موردش منتشر می‌شود به ترکیه رفت. با خبر شدیم گلزار برای دیدار با دوستانش در پروژه‌ی آکواریوم که در ترکیه فیلم‌برداری می‌شود،به آن کشور سفر کرده است.او که با ایرج قادری وارد سینما شد و دوستی صمیمانه‌ای هم با امین حیایی دارد، چند روز را با دوستان قدیمی‌اش سپری کرد و گفته می‌شود به زودی به ایران باز خواهد گشت.از گلزار این روزها «گل یخ»آماده نمایش است که به خاطر مشکلات شخصی او در توقیف به سر می‌برد.


خرمالو برای آنها آرزوی موفقیت می نماید .

ساعات ایرانی در کوئین الیزابت لندن


سالن 700 نفری کوئین الیزابت لندن جمعه شب 30 اکتبر، بانوای نی استاد حسن ناهید و تار استاند شهریار فریوسفی، ساعاتی ایرانی را تجربه کرد.

حسن ناهید هم در نی‌نوازی استاد است و هم در اخلاق هنری.ساز او و تارفریوسفی دو نمونه از سلوک موسیقی ایرانی را به نمایش گذاشتند.هرگاه آواز تک‌نوازی نی برخاست، فریوسفی تارش را کنار گذاشت و با دقت به ناله نی گوش داد و چون به تک‌نوازی تار نوبت رسید، استاد نی‌نواز که پنجاه سالی است با عرفانی‌ترین ساز ایران همدم است، چون سالکی که به مجلس وعظ گوش کند با فروتنی و توجه کامل به آن گوش سپرد.گویی جمعیتی نیست و تار تنها برای او می‌نوازد.

چیره‌دستی در تارنوازی فریوسفی و نی‌نوازی استادانه ناهید، دو ارمغان کنسرت گروع نغمه در لندن بودند.

به جز تار و نی، جوان ترین عضو گروه صادق فرهادی، دف می‌نواخت . علی ترشیزی تنبک را راه می‌برد و رامین نیلفروشان که خارج از دنیای موسیقی، پزشک است، سنتور می‌زد. خواننده‌ی گروه جمشید رضایی بود.

نغمه گروه موسیقی ایرانی در لندن است.جز آنکه تاکنون چند اجرا را

با نی‌نوازی ناهید به صحنه برده است که از ایران می‌آید.

به جز ایرانیان لندن گروه زیادی از کردهای ایرانی و عراقی در کنار انگلیسی زبانان دوست‌دار موسیقی ملل، سالن را پر کرده بودند.

ترانه‌های این کنسرت از کارهای ابوالحسن مختاباد، جلال حیدری و مسعود جاهد بود. گروه نغمه در تور هنری خود اجرای کنسرت در چند کشور اروپایی دیگر را نیز در برنامه دارد.

 

انتشار آثار تازه‌ای از ایرج بسطامی
 

دو ماه پس از درگذشت ایرج بسطامی در زلزله‌ی بم، دو آلبوم از آثار صحنه‌ای و یک آلبوم از اجرای خصوصی وی به بازار موسیقی ایران راه یافته است.

از این سه اثر، دو آلبوم به اجرای مشترک وی با آهنگسازی پرویز مشکاتیان و یک آلبوم به بداهه نوازی و بداهه‌خوانی وی با یک نوازنده‌ی نه چندان آشنای تار به نام حسین مجیدیان اختصاص دارد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که هم‌زمان با سالگرد زلزله‌ی بم، اثر مشترک ایرج بسطامی با کیوان ساکت با عنوان «بی‌کاروان کولی»در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

آلبوم خزان و آرزو در دو آواز دشتی و اصفهانی و با اجرا و بازنوازی آثاری از استادان جلیل شهناز و احمد عبادی تدوین شده است.اوج صدای بسطامی که ویژگی منحصر به فرد این آوازه‌خوان بمی بود، در این اثر هم گوشه‌هایی از خود را نشان می‌دهد.اوجی که با حزن و طمأنینه‌ای آرام بخش همراه بوده و خواهد بود و صدا خسته از بی‌وفایی‌های روزگار را می‌توان در سکوت کویری‌اش به گوش جان شنید.

 

در فیلمی سینمایی رخ می‌دهد:
 

گروهی از بازیگران می‌خواهند از کشور خارج شوند .

جام جم-گروه رسانه
:علی مصفا، احمد نجفی، کتایون ریاحی، برزو ارجمند، گلشیفته فراهانی، چکامه چمن‌ماه و مانی کسرائیان قرار است در فیلمی از کشور خارج شوند.

فیلم سینمایی «جایی دیگر» ساخته مهدی کرم‌پور، داستان افرادی با موقعیت‌های مختلف را روایت می‌کند.
آنها در جزیره کیش حضور داردند و می‌خواهند از کشور خارج شوند.

در ادامه داستان ماجراهای مختلفی برایشان پیش ‌می‌آید.آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان و چند شهر امریکا برخی از محل‌های نمایش این فیلم هستند که به طور هم‌زمان با تهران به نمایش فیلم می‌پردازند.

 

معرفی سایت 
 

- موسیقی ایرانی و WWW.Persianartmusic.com

در این سایت به معرفی موسیقی اصیل ایرانی و بررسی موسیقی مناطق مختلف ایران و سبک‌شناسی آن پرداخته شده است. زندگی‌نامه موسیقی‌دانان بزرگ ایرانی به همراه عکس‌هایی از آنها از دیگر بخش‌های این سایت است. قسمتی از آن هم به پخش موسیقی اختصاص دارد.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مرمر سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:31 ب.ظ http://mari.persianblog.com

به به به ! مباررررررررررررررررررک !.....سلام عزیز !.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد